Mei 2015

BHV-personeel naar het ziekenhuis door rook in Westerheem

20150510 Westerheem-5103-200HEEMSKERK – Twee bedrijfshulpverleners van Woonzorgcentrum Westerheem in Heemskerk zijn zondagavond in het ziekenhuis beland vanwege rookinhalatie. De BHV-ers waren te hulp geschoten nadat een woning in het gebouw vol rook was komen te staan. Tijdens kookwerkzaamheden was omstreeks zes uur iets misgegaan met een teflon pan, waardoor de rookontwikkeling ontstond. Het automatisch brandalarm ging af en de BHV kwam in actie totdat de brandweer arriveerde. Brandweermensen hebben de woning op de vierde etage geventileerd.

 

De ambulancedienst kwam ter plaatse om de bewoonster en het BHV-personeel te onderzoeken op rookinhalatie. De bewoonster hield geen ernstige klachten over aan het incident. Twee BHV-ers hadden tijdens de hulpverlening zoveel rook binnen gekregen, dat zij na de eerste behandeling in de ambulance naar het ziekenhuis zijn vervoerd voor verdere zorg.

De technische dienst van de zorginstelling heeft de brandmeldinstallatie gereset.

20150510 Westerheem-5098-BorderMaker

20150510 Westerheem-5100-BorderMaker

20150510 Westerheem-5102-BorderMaker

20150510 Westerheem-5103-BorderMaker

20150510 Westerheem-5107-BorderMaker

20150510 Westerheem-5112-BorderMaker

20150510 Westerheem-5115-BorderMaker

20150510 Westerheem-5118-BorderMaker

20150510 Westerheem-5121-BorderMaker

Foto's: Niels Folkers

Twitter

112ijmond Stuk brandend karton in centrale berging flat Adigestraat #Beverwijk geblust door brandweer.
112ijmond Nu online: Hulpdiensten redden vier pulletjes uit duiker in Heemskerk - https://t.co/8EQ9OYZJwG @Brw_HMK @DierenambuK
112ijmond Nu online: Scooterrijdster gewond bij aanrijding op rotonde in Heemskerk - https://t.co/2t9JUKiPYA
112ijmond Nu online: Automobilist rijdt scooter aan in Brederostraat Heemskerk, en slaat op de vlucht - https://t.co/gkjoxSfQE7
112ijmond Nu online: Steekvlam door geklapte stroomkabel bij tennisvereniging in Heemskerk - https://t.co/7XQSVbBVdH

Facebook