Februari 2016

Bewoner naar het ziekenhuis na woningbrand in Heemskerk

20160211 Heemskerk 6 200HEEMSKERK – Een bewoner van een woning aan de Gerrit van Assendelftstraat in Heemskerk is donderdagmiddag in het ziekenhuis beland na een brand. De oudere bewoonster van het huis en haar buurvrouw kwamen omstreeks vijf voor half vijf thuis toen zij ontdekten dat er brand was uitgebroken. Zij waarschuwden direct de hulpdiensten. De zoon van de vrouw was op dat moment nog binnen, hij lag te slapen in de ruimte op de eerste verdieping waar de brand uitbrak. De oudere dame wist gelukkig haar zoon nog bijtijds te wekken.

 

In de kamer was een spijkerbroek die over een brandende gaskachel lag in brand gevlogen. De spijkerbroek is direct uit het raam gegooid. De brandweer heeft de brand geblust en de nodige sloopwerkzaamheden verricht om er zeker van te zijn dat het vuur helemaal uit was.

De bewoner die binnen lag te slapen is vanwege rookinhalatie door de ambulancedienst behandeld en daarna naar het ziekenhuis vervoerd voor verdere zorg. Salvage is gewaarschuwd om namens de verzekeraar de schadeafhandeling in gang te zetten, zodat de bewoners vannacht weer in hun woning kunnen slapen.

20160211 Heemskerk 1 BorderMaker

20160211 Heemskerk 2 BorderMaker

20160211 Heemskerk 3 BorderMaker

20160211 Heemskerk 4 BorderMaker

20160211 Heemskerk 5 BorderMaker

20160211 Heemskerk 6 BorderMaker

20160211 Heemskerk 7 BorderMaker

20160211 Heemskerk 8 BorderMaker

20160211 Heemskerk 9 BorderMaker

20160211 Heemskerk 10 BorderMaker

Foto's: Niels Folkers